شناخت طرز تهیه و خواص آلو خشک سیاه در بارداری برای یبوست

در این مطلب از سایت جسارت به طرز تهیه و خواص آلو خشک سیاه در بارداری برای یبوست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.بهتر است بدانید که همه ما آلو خشک را به خاطر خواص ملینی آن می شناسیم اما باید گفته شود که این میوه خشک خواص دیگری هم دارد. لازم به ذکر است که این میوه کاهش وزن را تسهیل می کند، جلوی گرسنگی را در فرد می گیرد، ضد چین و چروک می باشد و با فشار خون بالا مقابله می نماید. در واقع این آلو کاهش وزن را آسان می کند.می پرسید چرا؟ در پاسخ باید گفت که این آلو مزه شیرینی دارد، اما قندهای موجود در آن طبیعی و تصفیه نشده اند و بدن آنها را بسیار راحت تر از قندهای سفید خواهد سوزاند لذا مصرف معقول این میوه نه تنها موجب چاقی نمی شود، بلکه به خاطر غنی بودن از فیبرها( 7 گرم فیبر در 100 گرم آلو خشک) به کاهش وزن و لاغری بدن کمک می رساند. البته فیبرها موجب احساس سیری زود هنگام می شوند و از آنجا که دیرهضم هستند و مدت زمان طولانی در معده می مانند احساس گرسنگی را دیرتر حس می کنیم و دیرتر گرسته می شویم.پس این آلو باعث لاغری می شود.بنابراین خوردن این آلو را به کسانی که قصد کاهش وزن دارند را پیشنهاد میکنیم

آلو خشک ، خواص آلو خشک , آلو خشک سیاه , آلو خشک در بارداری , آلو خشک برای یبوست

آلو خشک

باید به این نکته دق کنید که فیبر ها با دفع کردن چربی غذاهای خورده شده از طریق مدفوع کردن باعث می شوند که کالری کمتری ذخیره شود.بهتر است که در غذاهای خود از آلو خشک استفاده نمایید.بهتر است وقتی که خیلی گرسنه هستید این آلو را بخورید چرا که خاصیت ملینی دارد و یکی از بهترین راه ها برای دفع راحت است. البته مقدار فیبر موجود در آن تقریباً معادل بلغور جو دوسر است.♦ در واقع 4 عدد آلو خشک حدوداً 3 گرم فیبر حل شدنی و حل نشدنی در خودش دارد.آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان ها محافظت می کند و مانع از بروز پوکی استخوان می شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می کند.آلو خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز به کار می رود. آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد.

آلو خشک ، خواص آلو خشک , آلو خشک سیاه , آلو خشک در بارداری , آلو خشک برای یبوست

آلو خشک و پیری پوست

بدنیست بدانید که دکتر سینگر می گوید:« خاصیت و فایده اصلی آلوخشک که ناشناخته نیز مانده است، سرشار بودن این میوه از آنتی اکسیدان هایی است که با ظاهر شدن چین و چروک روی پوست مبارزه می نمایند». البته یک پژوهش آمریکایی در سال 2004 نشان داد در میان میوه ها و سبزیجاتی که قادرند رادیکال های آزاد منشأ پیری پوست را از بین ببرند، آلو خشک رتبه نهم را از نظر غنای آنتی اکسیدانی به خود تخصیص داده است.لازم به ذکر اسنت که دکتر سینگر، متخصص تغذیه، خاطر نشان می کند از سن 30 سالگی، همه می توانند به طور مرتب و روزانه 1 تا 2 عدد آلو خشک مصرف کنند. همچنین می توان با مصرف روزانه 1 یا 2 عدد آلو خشک اقدام به یک دوره درمانی 3 ماهه کرد( حداقل 1 ماه وقفه بین هر دوره لازم است).آلو خشک ضد فشار خون بالا می باشد.

آلو خشک ، خواص آلو خشک , آلو خشک سیاه , آلو خشک در بارداری , آلو خشک برای یبوست

خواص آلو خشک

بدنیست بدانیدکه آلو خشک سرشار از کربوهیدرات ها است: 100 گرم آلو خشک حاوی 49 گرم کربوهیدرات می باشد، به همین دلیل این میوه خشک انرژی زیادی دارد این کربوهیدرات ها متنوع هستند (گلوکز، فروکتوز و سوربیتول) و به تدریج جذب بدن می شوند و این امر از بالا رفتن قند خون و در پی آن احساس گرسنگی جلوگیری می کند، لذا مصرف این میوه خشک برای افرادی که زیاد ورزش می کنند، توصیه می گردد.
آلو خشک ، خواص آلو خشک , آلو خشک سیاه , آلو خشک در بارداری , آلو خشک برای یبوست

آلو خشک در بارداری

جالب است بدانید که آلو خشک از آلوهایی تهیه می شود که از نظر سفتی گوشت و میزان قند موجود در آن فرق است.البته آلوی تازه را در مقابل نور خورشید یا در کوره ها خشک می کنند. برعکس آلوی تازه، آلوی خشک دارای آب اندکی است و از این رو انرژی (قندها) و مواد مغذی (مواد معدنی و ویتامین ها) آن بیشتر می باشد.این خشکبار عالی را در سبد تنقلات خود قرار دهید.نتایج پژوهشی که در Journal of Agricultural and Food Chemistry به چاپ رسیده است نشان می دهد که جذب آنتی اکسیدان زیاد حتی برای افرادی که دچار سکته ی مغزی شده اند بسیار مفید است. چون باعث بهبود عملکرد مغز و احیای سلول های عصبی می شوند. توصیه می کنیم برای جذب آنتی اکسیدان بیشتر مصرف آلو خشک، انگورها، آلو، مرکبات به خصوص پرتقال، گیلاس و آلبالو، کلم ها، اسفناج، بروکلی، فلفل دلمه ای، چغندر و پیاز را در الویت قرار دهید.

آلو خشک